ثبت شرکت خدماتی و راهنمای کامل ثبت انواع شرکت خدماتی

ثبت شرکت خدماتی 

 

شرکت خدماتی از آن مدل شرکت هایی میباشد که راه اندازی آن نیاز به تحصیلات بالا ندارد و شرایط ویژه هم لازم ندارد و بازدهی آن زود است. هدف شرکت های خدماتی ارائه خدمات به مردم است و به همین دلیل تشکیل میشوند . شما می‌توانید شرکت خدماتی و یا شرکت خدماتی سهامی خاص را به ثبت برسانید.

 شرکت خدماتی چیست؟

برای این که فعالیت های شما قانونی انجام شود بهتر است قبل از شروع کار شرکت خدماتی خود را به ثبت برسانید، به ویژه اگر شما می خواهید در حیطه ی ثبت شرکت خدمات نظافتی فعالیت کنید،وقتی که شرکت شما به ثبت برسد مردم و اشخاص میتوانند به راحتی به شما اعتماد کنند و با شما همکاری نمایند. برای ثبت شرکت باید مدارک مورد نیاز را به سامانه ثبت شرکت ها ارسال کنید تا در سریعترین زمان درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد.

شرکت های خدماتی نظافتی متشکل از افرادی هستند که برای انجام امور نظافت منازل تشکیل شده اند. این شرکت ها با داشتن نیروهای ماهر و سریع در امر نظافت، می‌توانند به بهداشت سازمان ها و منازل کمک زیادی کنند.

کلاً شرکت های خدماتی به شرکت هایی گفته میشود که فعالیت های خدمت رسانی انجام میدهند مانند خدمات نظافتی، خدمتکاری، کشاورزی، حمل و نقل، آشپزی و پخت، چاپ و تکثیر، کشاورزی،نگهداری از کودکان و سالمندان و تمامی اموری که می تواند در قسمت خدمت رسانی قرار بگیرد. حقیقتا به عقیده افراد مهم در دنیا، تمامی سازمان ها، شرکت های خدماتی هستند زیرا باید به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

مراحل ثبت شرکت خدماتی :

  • کامل کردن فرم صورتجلسه موسسین و امضا توسط تمام شرکا
  • تکمیل فرم درخواست ثبت و امضا توسط شرکا
  • تهیه و تنظیم و امضای تمامی صفحات اساسنامه توسط شرکا
  • باید چند نام برای شرکت انتخاب شود و این نام‎ها همراه با مدارک به اداره ثبت تحویل داده شود. این نام ها باید با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد. همچنین نام های پیشنهادی نباید سابقه ثبت داشته باشند و از نام های خارجی نیز نباشند. مسئول مربوطه پس از بررسی، گواهی لازم را با انتخاب یکی از اسامی صادر می‎کند.
  • پس از ارجاع متقاضی به قسمت ممیزی، بررسی‎های اولیه صورت می‎گیرد و با توجه به موضوع شرکت در صورتی که نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح داشته باشد، در صورت لزوم به مرجع مربوطه جهت اخذ مجوز معرفی میگردد.
  • پس از اخذ مدارک فوق الذکر، ممیز با شرط عدم وجود نقص مدارک، متقاضی را به منظور پرداختی هزینه‎های ثبت به حسابداری راهنمایی می‎کند. مسئول حسابداری با توجه به سرمایه موسسه و تعیین مبلغ حق الثبت متقاضی را به منظور پرداخت حق الثبت به بانک ملی ایران هدایت می‎نماید.
  • متقاضی پس از پرداخت هزینه‎های حق الثبت، رسید بانکی را به قسمت حسابداری ارائه می‎دهد که ممیز مربوطه نیز دستور ثبت را صادر می‎نماید.
  • کارشناس تاسیس، مدارک متقاضی را با توجه به نوع آن مورد بررسی‎ قرار می‏دهد تا موارد منع قانونی نداشته باشد. علاوه بر این وی تمامی محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک‎ می‎‎‎نماید تا در فعالیت شرکت و محتویات اشتباهات تایپی وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده، ایرادات به متقاضی اعلام‎ می‎‎‎شود تا در اسرع وقت آنها را رفع نماید.
  • پس از تایید و امضای رئیس اداره ثبت، مدارک از طریق سیستم برای کارشناسی ارسال می گردد که وی نیز یک نسخه از مدارک را با مهر اداره برای درج در آگهی شرکت در روزنامه کثیر الانتشار، به متقاضی تحویل و نسخه دیگر مدارک را در پرونده متقاضی قرار می دهد.
  • و در مرحله آخر آگهی تاسیس در دبیرخانه مهر و شماره‎ می‎‎‎شود که پس از طی شدن این مراحل، شرکت ثبت شده به شمار می آید.

حتما این مطلب رو بخوانیدثبت شرکت چگونه است ؟ همه چیز درباره ثبت شرکت ها

شرایط ثبت شرکت خدماتی:

به صورت عادی برای ثبت این نوع شرکتها شرکت مسئولیت محدود ثبت می کنند اما ما شرایط ثبت را برای هر دو نوع شرکت پر طرفدار یعنی ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص را برای انجام امور خدماتی توضیح می دهیم:

شرایط ثبت شرکت خدماتی مسئولیت محدود

  • نیاز به حداقل 2 نفر برای ثبت (حداقل 2 نفر)
  •  یکصد هزار تومان حداقل برای ثبت شرکت خدماتی نیاز است 
  • تاسیس شرکت با مسئولیت محدود خدماتی در 10 روز ثبت میشود

شروط ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

  • شما نیازمند ۵ نفر، 2 نفر بازرس و 3 نفر هیات مدیره هستید.
  •  حداقل میزان سرمایه یکصد هزار تومان 
  • حداقل ۳۵ درصد سرمایه به صورت نقدی به حساب شرکت نزد بانک واریز می شود.
  • مدت زمان ثبت به طور کامل 10 روز کاری به طول می انجامد

نکته ی مهم: شرکت های خدماتی با توجه به نحوه فعالیتشان می توانند یک و یا چند موضوع را در موضوع فعالیت خود ذکر کنند.

راه اندازی شرکت خدماتی

آنچه از مدارک نیاز دارید 

۱- تاسیس شرکت که در ادامه مدارک آن را ذکر می کنیم
2- اخذ کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده و شروع فعالیت

مدارک لازم جهت ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

  • کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه )
  • امضای اقرار نامه به نداشتن شغل دولتی
  • اخذ مجوزهای لازم از ارگان های مربوطه اگر موضوع فعالیت شرکت نیازمند مجوز باشد. ( در این مورد با ما تماس بگیرید تا موضوع کارتان به دقت بررسی شود )
  • ارائه اساسنامه شرکت که تکمیل شده باشد و موضوع شرکت در آن قید شده باشد،همچنین آدرس و کد پستی شرکت که در اساسنامه هست باهم مغایرت نداشته باشند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

-کپی کارت ملی و شناسنامه
-ارائه مدارک شناسایی کلیه اعضاء هیئت مدیره (کارت ملی و شناسنامه)
-تعیین نام شرکت ( انتخاب 5 اسم که در نهایت یک نام از بین آنها توسط کارشناس اداره ثبت انتخاب میشود)
-طراحی موضوع با توجه به فعالیت خود
-انتخاب سرمایه اولیه شرکت
-انتخاب اعضاء هیئت مدیره و تعیین سمت و میزان سهام موسسین شرکت‌ها
-ثبت نام اولیه در سامانه

انواع شرکت های خدماتی

۱-حمل و نقل

۳-چاپ وتکثیر
۲-امور آشپزخانه و رستوران
۴-امور بهره برداری از تاسیسات
۵-نگهداری و خدمات فضای سبز
۶-خدمات عمومی نظیر امور آبدارخانه
۷-تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات

برای ارتباط با کارشناسان بورس برند حتما با ما تماس بگیرید .

دفتر مرکزی : 02188807957

شماره همراه : 09120986410 / 09101777713 / 09101777714