کدام را انتخاب کنیم ؟ خرید برند آماده یا ثبت برند

با راه اندازی کسب و کار در ایران و شروع برنامه‌های بازاریابی، نیاز به ثبت برند یا خرید برند آماده را احساس خواهید کرد. شما برای جایگاه سازی در ذهن مخاطب و به ثمر نشستن کمپین‌های تبلیغاتی، به یک نشان تجاری ثبت شده نیازمندید. اما پیچیدگی‌های مراحل ثبت برند و طولانی بودن فرایند پرونده‌سازی و گرفتن تأییدیه‌های لازم بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌وکار را به دردسر می‌اندازد. در این شرایط، خرید برند آماده و از پیش ثبت شده بهترین راه برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی مدیران است.

در ادامه بهترین روش برای خرید برند آماده و مراحلی که باید پشت سر بگذارید را بررسی خواهیم کرد. همچنین اطلاعات پایه در مورد ثبت برند را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

منظور از ثبت برند چیست و با ثبت شرکت چه تفاوتی دارد؟

 

در مورد تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند چه اطلاعاتی دارید؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند این دو پروسه یکسان هستند و ثبت شرکت به معنای ثبت برند است یا برعکس. اما باید بدانید ثبت برند فرایندی است که مالکیت معنوی یک نام و نشان تجاری را به یک شخص حقیقی یا حقوقی واگذار می‌کند. معمولاً در کسب‌وکارها نام برند و نام شرکت متفاوت است؛ دلیل این تفاوت قواعد نام‌گذاری تعیین شده توسط سازمان ثبت شرکت‌ها است. چندبخشی و طولانی‌بودن نام شرکت، استفاده از آن را به‌عنوان برند مشکل می‌کند.

در ادامه برخی از تفاوت‌های ثبت شرکت و ثبت برند را مطالعه می‌کنید:

  • یک شرکت می‌تواند صاحب یک یا چند برند باشد.
  • در ثبت برند، درصورتی‌که صاحب شرکت فوت کند، برند تجاری را نمی‌توان واگذار کرد؛ اما در ثبت شرکت هر کدام از شرکا می‌توانند سهام خود را منتقل کنند.
  • در  ثبت برند تجاری بر خلاف ثبت شرکت، مالیات یا عوارضی وجود ندارد.
  • مدارک ارائه شده برای ثبت هرکدام، متفاوت است.
  • شرکت برای مدت نامحدود ثبت می‏شود اما برند ۱۰ساله ثبت شده و قابلیت تمدید دارد.

 

چه کسب‌وکارهایی نیاز به ثبت یا خرید برند آماده دارند؟

تمام کسب‌وکارهایی که باهدف توسعه و رشد پا به میدان رقابت می‌گذارند برای ایجاد تمایز و اعتبار، نیازمند ثبت یا خرید برند آماده هستند.

داشتن برند تجاری به فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما جهت می‌دهد.

هرچه زودتر تحت یک برند خاص خودتان را معرفی کنید، سریع‌تر در ذهن مخاطب جای خواهید گرفت. برای ازدست‌ندادن فرصت و استفاده بهینه از زمان و ظرفیت ذهنی می‌توانید برندهایی که از پیش ثبت شده و آماده فروش هستند را خریداری کنید. این کار زمان و تمرکز شما را برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک حفظ می‌کند. به‌جای اینکه درگیر روال اداری و حوصله سر بر ثبت برند شوید، با خرید برند آماده به‌تمامی دردسرها پایان دهید و در مسیر برندسازی، بازاریابی و تبلیغات گام بردارید.

 

خرید برند ثبت شده به چه معنا است؟

 

حتماً تابه‌حال در مورد خریدوفروش صفحات ارزشمند در شبکه‌های اجتماعی شنیده‌اید. برخی افراد به‌جای شروع از نقطه صفر، ترجیح می‌دهند با خرید اکانت‌های ارزشمند و معتبر، فعالیت خود را قوی‌تر شروع کنند.

در مورد برند نیز چنین راه میان‌بر وجود دارد. برند آماده در واقع نام و نشان تجاری از پیش ثبت شده‌ای است که آماده استفاده است و می‌تواند به شخص دیگر منتقل شود.

برند آماده قبلاً فعالیتی نداشته، فقط مراحل ثبت را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده فروش است. شما می‌توانید با خرید برند آماده خود را از دردسر مراحل پیچیده و اداری ثبت برند نجات دهید.  

 

مزایای خرید برند آماده

صرفه‌جویی در زمان و ورود سریع‌تر به بازار

شروع تبلیغات مؤثر و سرمایه‌گذاری بلندمدت

استفاده از اسامی کوتاه و جذاب‌تر

تمرکز بر فعالیت‌های کلیدی کسب‌وکار

 

مراحل خرید برند آماده

خریدوفروش برند آماده به‌مراتب آسان‌تر و سریع‌تر از ثبت برند است.

برای این منظور وارد سایت‌های معتبر خریدوفروش برند آماده مثل وب‌سایت بورس برند شوید و مراحل زیر را طی کنید:

1 - انتخاب دسته‌بندی موردنظر و بررسی برندهای موجود.

2 – بررسی طبقات موردنیاز فعالیت تجاری شما برای هر برند.

2 - انتخاب برند آماده شامل برند آماده مواد غذایی، آرایشی بهداشتی، لبنیات و...

3 - برقراری تماس با واحد فروش و تکمیل پرونده جهت انتقال مالکیت برند.

واگذاری برند آماده و انتقال آن به دیگران بسیار متعارف و متداول است. تمامی اشخاص با رعایت موارد قانونی می‌توانند مالکیت برند ثبت‌شده خود را به دیگری انتقال دهند. برای این منظور، ابتدا برای بستن قرارداد فروش برند به یک دفتر اسناد رسمی خواهید رفت. سپس باید به مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه به آدرس  iripo.ssaa.ir  مراجعه و مراحل اداری را طی کنید. آخرین مرحله واگذاری قانونی علائم تجاری، درج آگهی در روزنامه رسمی است. تمام این فرایند کمتر از یک هفته کاری زمان می‌برد.

 

مدارک مورد نیاز برای خرید برند آماده

مدارک لازم جهت خرید برند آماده برای اشخاص حقیقی

  • کارت ملی و شناسنامه مالک قبلی برند و مالک جدید آن
  • مدارک ثبت قانونی برند (آگهی رسمی و گواهینامه ثبت علامت تجاری به همراه رمز ورود به سامانه مالکیت معنوی)
  • مجوز فعالیت جدید (جواز تأسیس، جواز کسب، پروانه ساخت، پروانه بهره‌برداری و یا هر گونه گواهی فعالیت دیگری از نهادهای قانونی)
  • کارت بازرگانی (برای خریدوفروش برند‌های لاتین)
  • صلح‌نامه تنظیم‌شده در دفاتر اسناد رسمی کشور بین دو طرف معامله پس از انجام استعلام‌های مربوط به فروش برند

 

 

مدارک مورد نیاز جهت خرید برند آماده برای اشخاص حقوقی

  • روزنامه رسمی تأسیس یا آخرین تغییرات شرکت قدیمی و شرکت جدید
  • مدارک ثبت قانونی برند (گواهینامه ثبت علامت تجاری به همراه رمز ورود به سامانه مالکیت معنوی)
  • کارت ملی و شناسنامه مالکان قبلی برند و مالکان جدید آن
  • مجوز فعالیت شرکت جدید (پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز تأسیس، جواز کسب و یا هر گواهی فعالیت دیگری از نهادهای قانونی)
  • کارت بازرگانی (برای نقل‌وانتقال برند‌های لاتین)
  • صلح‌نامه ثبت‌شده در دفترخانه رسمی بین طرفین معامله پس از انجام استعلام‌های مربوط به فروش برند

 

نتیجه گیری

ثبت برند یا خرید برند آماده یکی از مراحل گریزناپذیر راه اندازی کسب‌وکار در ایران است. تمامی مدیران و صاحبان کسب‌وکار برای افزایش اعتبار و سهم بازار نیازمند برندسازی و استفاده از یک نام و نشان تجاری جذاب و قابل‌اتکا هستند. خرید برند آماده به‌عنوان یک راه سریع و آسان برای ورود به بازار یکی از گزینه‌های محبوب مدیران پرمشغله است. در این مقاله تمامی مراحل و شرایط خرید برند را بررسی کردیم و از وب‌سایت بورس برند به‌عنوان یک مرکز خریدوفروش برند آماده نام بردیم. شما هم تجربه‌های خود از خریدوفروش برند آماده را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران